Openstaande facturen managen

Elke ondernemer heeft ermee te maken: onbetaalde facturen. Omdat u zelf wel uw rekeningen moet betalen, vormen onbetaalde facturen een risico voor uw eigen financiële gezondheid. Niet alleen grote, maar ook kleine facturen. Veel openstaande kleine facturen vormen uiteindelijk ook een groot bedrag. Als uw debiteuren niet betalen, kunt u natuurlijk rustig wachten tot ze dit wel gaan doen. Maar het is beter om voortvarend te werk te gaan. Wij schetsen voor u een situatie: U heeft een opdracht afgerond en u stuurt netjes de factuur, waar de betalingstermijn keurig op staat vermeld. Als u een maand later de boekhouding doorneemt, ziet u dat de factuur nog niet betaald is. U verstuurt een herinnering, de klant is het vast vergeten. Komt goed. Maar de volgende maand is de factuur nog steeds niet betaald. U twijfelt. Nog even wachten, een tweede herinnering sturen of toch maar even bellen? U besluit even te wachten. Volgende week zal de factuur toch wel betaald zijn? Maar de week erna is uw geld er nog steeds niet. Wat gaat u doen? Klinkt dit bekend? U bent niet alleen. Iedereen krijgt een keer te maken met onbetaalde facturen. Die kosten niet alleen geld, maar ook tijd en energie. Drie dingen die u veel beter in zaken kunt steken, zoals mensen helpen, uw bedrijf laten groeien of nieuwe ideeën uitwerken. In dit whitepaper leest u alles over het managen van openstaande facturen: hoe u onbetaalde facturen voorkomt, welke stappen u dient te nemen als u een onbetaalde factuur heeft en welke hulp u kunt inschakelen.